Endometrios

Min största dröm i livet är att få ett barn, i alla fall  ett enda barn.
 
Läkarna som jag träffat det senaste året tror att jag har endometrios, en sjukdom som är obotlig och som man får leva med resten av sitt liv. Den har med mensen att göra. Just nu äter jag P-piller och värktabletter varje dag för att klara av att leva utan värk och utan mens.
 
Många som har Endometrios kan inte få barn, på något sätt hindrar det en från att bli gravid. Att få mens varje månad är helt uteslutet, jag fick senast ordinerat att ära ihop alla tabletter utan uppehåll och så har jag gjort. jag blöder ur tarmen då och då (oftast i samband med min menstruation). Nu senast började det för två veckor sedan, blöder än och idag fick jag mensen. För varje gång jag får mens känns det som att min högsta dröm krossas, bit för bit. Det gör ont. 
 
Men, vår Herre ser till vad vi behöver.

Kommentarer
Postat av: Pirjo

första meningen gör att jag blir helt rörd! se på dig nu, välsignad med världens finaste lilla unge. Tack Gud <3

2016-03-08 @ 23:30:46
URL: http://www.pernillahagmans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!